קסם הבמבה מכה שנית

הערה : מועד ההפצה הרשמי כפי שנמסר בכנס הוא יום ראשון הקרוב, אך באתר החברה כבר יש אפשרות לשחק במשחק (או לפחות בבטא שלו), על אחריותכם בלבד, אני אחכה למועד הרשמי.

בפעם הראשונה בכנס GamesIS שבה הוזכר המשחק החדש של במבה, 'במבה בממלכה הקסומה' הדובר של e-dologic טען שזו הפעם הראשונה שבה התינוק של במבה מופיע מעבר למדיום הסטטי של הפרסומות בטלוויזיה. למען האמת הוא לא ממש דייק כמו שתוכלו להיווכח. למעשה אחד מן המשחקים האלו נקרא קסם הבמבה (ואם תחפשו ממש טוב בשוק הפשפשים תוכלו גם אתם לרכוש לכם עותק בחמישה שקלים כולל מע"מ, או בעצם בלי…). אז מן הסתם היה מדובר בניסיון לחקות את קסם התות הקלאסי, והיום  בהארי פוטר, אבל מה שבטוח, המילה 'קסם' עדיין מהלכת קסם.

אז כן, במידה מסוימת 'בממלכה הקסומה' הוא משחק התפקידים הממוחשב הראשון בעברית מאז התרגום הפיראטי של פוקימון ומשחק ZZT קצרצר של NastyMan שהיה יותר ניסיון מאשר פרויקט רציני. למען האמת אני אמור להכליל ברשימה הזו גם את כל משחקי הדפדפן של החודשיים האחרונים, אבל לא מדובר במשחקים מקורים.

בכנס הוצג טריילר למשחק, אך ברשת ניתן למצוא אך ורק את לוגו המשחק, כך שעד יום ראשון (התאריך המיועד להפצת המשחק) תאלצו להסתפק בתיאורים שלי.

הרעיון הבסיסי של המשחק הוא בראש ובראשונה שהתינוק של במבה הוא הדמות האישית שלכם (Avatar), וככזו תוכלו לגרום לו איך שאתם רוצים , החל מסגנון המטה ועד לצבע החולצה כאשר ישנם שלושה מסדרים שונים (כמו הבתים בהארי פוטר). עד כמה שהבנתי (ויכול מאוד להיות שאני טועה), אין אפשרות לתקשר עם שחקנים אחרים ישירות, אבל ישנה איזושהי תחרות אשר מתבטאת בניקוד הכולל שכל שחקן מצליח להשיג. המשחק עצמו אינו לינארי וניתן לצאת למשימות מגוונות כבר לאחר יצירת הדמות הראשונית (ובכך יש דווקא הקבלה מסוימת למשחקים המוניים). מהלך המשחק עצמו מחולק לקרבות ומבוכים. המבוכים מתנהלים על גבי לוח בסגנון סולמות וחבלים והקרבות כמו בכל משחק RPG רגיל, כך שכלי הנשק העיקרי מורכב מקלפי קסם אשר מורכבים מאחוזים מסוימים של במבה רגילה, נוגט ואדומה (ואני חשבתי שכל הקופרייטים  עוסקים במשימה סודית של הסתרת האחות החורג במשפחה). לא רק הקלפים אשר יש לשחקן ישפיעו על היכולות שלו, אלא גם המיקום שלו, ובכך המשחק מזכיר במעט את סדרת Heroes וסדרות טקטיות יותר כמו שינינג פורס. זהו פחות או יותר מה שהצלחתי להבין, אבל חלק גדול מן הפרזנטציה התרכזה דווקא בתהליך הפיתוח שהוא לא פחות מעניין לדעתי:

קודם כל, מכיוון שמדובר במשחק עם מערכת חוקים נוקשה ביותר , קבוצות הפיתוח חולקו למקטעים מאוד ברורים עד לרמת העיצוב הגראפי (בה העבודה חולקה לרקעים, התינוק עצמו והממשק) והאפיונים השונים של עולם המשחק נפרסו על פני עשרות עמודים. דבר שני, המשחק מיועד לילדים, וככזה צריך להקפיד מאוד על הסמנטיקה של השפה ומה בדיוק רואים על המסך – האויבים במשחק מוגדרים כמפלצות והקרבות עצמם נקראים התמודדויות כאשר הדמויות השונות אינן נשרפות או מתפוצצות ,אלא פשוט נופלות למטה. מודל העלייה בשלבים הינו מורכב ביותר וכולל המון פרמטרים כך שבסופו של דבר מתקבלת פונקציה  שבה קשה יותר להתקדם כאשר מגיעים לשלבים המאוחרים יותר. לפי עדותם של המפתחים (Bob Productions / Playful Shark), העבודה על המשחק נעשתה בלחץ כבד ועם מעט מאוד שעות שינה כאשר התבצע שימוש נרחב בתוכנות כמו Skype וגוגל דוקס (למי שלא מכיר, מדובר במעין WORD אשר יושב לו בחשבון גוגל שלכם ומאפשר לכמה אנשים לעבוד על אותו מסמך מכל מחשב המחובר לאינטרנט). הלחץ הזה גרם למוצר הסופי להיות קטן יותר מהצפוי, אך הוא מתוכנן כך שיהיה ניתן להוסיף לו תוכן מבלי לאפס את המידע שנצבר (וכל זה עדיין בפלאש כמובן).

לכל אלו אשר מרימים גבה, כן, בהחלט מדובר במוצר מסחרי פרסומי, אבל שני המוצרים האחרונים שלהם (1 נגד 100 וראש בקיר) הצליחו מעל ומעבר למשוער וגם היו לא רעים בכלל, כך שבהחלט יש לה ניסיון ולטעמי רף הציפיות בהחלט צריך להיות גבוה.

Social Share Toolbar

2 תגובות “קסם הבמבה מכה שנית”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>